آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

نرم افزار خدمات آموزشی دانشگاه جامع

جناب آقای مهندس موسی زاده٬‌ معاون محترم پشتیبانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی٬‌ در بخشنامه ای به کلیه واحدهای استانی٬‌ موسسات و مراکز مجری دوره های علمی - کاربردی ترمی و پودمانی٬ نرم افزار نماد را به صورت زیر معرفی کرده است:

"احتراماً نظر به [لزوم] هماهنگی در ارائه خدمات آموزشی و امور فارغ التحصیلان نظام آموزشی ترمی و پودمانی٬ بدینوسیله نرم افزار خدمات آموزشی مطابق با آخرین استانداردها و فرمهای مصوب دانشگاه تهیه و طبق اولویت بندی دانشگاه در اختیار استانها و مراکز قرار خواهد گرفت. لذا ضروری است واحدهای استانی٬‌ تعداد مراکز تحت پوشش را مشخص و مقدمات لازم جهت نصب٬ راه اندازی و آموزش مسئولین استانها و مراکز را فراهم نمایند. مراکز مستقر در تهران و استانهایی که فاقد واحد استانی دانشگاه می باشند٬‌ می باید آمادگی خود را جهت نصب٬ به مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه اعلام دارند."

لازم به توضیح است که این نرم افزار از طرف دانشگاه جامع در اختیار مراکز قرار می گیرد تا اطلاعات مورد نیاز دانشگاه جامع به صورت یکنواخت فراهم شود. یعنی نوعی انحصار و الزام وجود دارد که موسسات آموزشی باید به منظور هماهنگی آن را بپذیرند. اولویت نصب نیز از طرف دانشگاه جامع تعیین می گردد. یعنی مشخص است که مدیریت کار با آن دانشگاه است. به همین دلیل بابت نرم افزار٬ وجهی از موسسات آموزشی دریافت نمی شود.

اما در ضمیمه بخشنامه گفته شده است که "مراکز آموزشی جهت استفاده از خدمات پشتیبانی می باید مطابق مفاد مندرج در نمونه قرارداد پشتیبانی اقدام نماید." و تاکید شده است که "چنانچه مرکزی در نصب استانی اقدام به خرید نرم افزار ننماید٬ به آخرین اولویت انتقال داده می شود." میتوان گفت که این ضمیمه با روح بخشنامه صادره مغایر است. به ویژه که بیش از ۲۰۰ مرکز موظف به خرید از شرکت مهندسی پژوهش افزار فردا (سهامی خاص) و انعقاد قرارداد پشتیبانی به مبلغ ۷،۵۰۰،۰۰۰ ریال با شرکت مذکور (نماد پافکو) می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد