آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

کاربرد وبلاگ در روابط عمومی دیجیتال

اگر فرصت ندارید یک فایل pdf سی و سه صفحه ای نوشته حمید ضیایی پرور٬ دانشجوی دکترای تخصصی علوم ارتباطات را بخوانید٬ حتما چند خط زیر را که از آن فایل استخراج شده است مطالعه کنید. مطلب توسط دکتر یونس شکرخواه معرفی شده است و حاوی نکات آموزنده ای برای همگان است:

  • تعداد وبلاگها در دنیا به بیش از ۱۱ میلیون بالغ شده است.
  • بسیاری از شرکتها و سازمانها در سالهای اخیر اقدام به راه اندازی وبلاگ در کنار سایت رسمی خود کرده اند. مثلاً : بانک توسعه صادرات ایران٬ رادیو تهران٬ خبرگزاری میراث فرهنگی٬ دانشگاهها
  • در هر روز به طور متوسط یک گیگابایت اطلاعات در وبلاگهای فارسی تولید می شود.

مقایسه کارکردهای وبلاگ و سایت در روابط عمومی دیجیتال:

  • وبلاگ تعاملی تر است.
  • وبلاگ امکان کامنت دارد.
  • وبلاگ صمیمانه تر است.
  • وبلاگ غیر رسمی است.
  • وبلاگ نویسندگان متعدد دارد.
  • وبلاگ هایپرلینک دارد.
  • حرفهای مخاطبان در وبلاگ منتشر می شود.
  • لینکهای ورودی و خروجی وبلاگ بیشتر است.
  • جایی در سپهر وبلاگها برای سازمان ایجاد می شود.
  • وبلاگ انتقادی٬ بی رحم و بدون ملاحظه است.

چند توصیه:

  • هر نیروی روابط عمومی الکترونیک باید وبلاگ نویسی بداند.
  • همه نیروهای روابط عمومی الکترونیک باید به راه اندازی و اداره وبلاگ مسلط باشند.
  • مانیتور کردن وبلاگهای حوزه کاری خود را بین همکاران تقسیم کنید.
  • به وبلاگهای مرتبط با سازمان در سایت و وبلاگ سازمان لینک بدهید و برخی مطالب آنها را بازانتشار کنید.
  • از تازه ترین تکنولوژی های وبلاگ نویسی بهره بگیرید.
  • وبلاگ نویس ها بهترین و ارزان ترین بازرسان نامحسوس سازمان در تمام بخش ها هستند.
  • وبلاگها جنبه نظارتی دارند٬ از وبلاگهای همکاران حتی اگر انتقادی و افشاگرانه هستند حمایت کنید نه شکایت!
  • داشتن وبلاگ برای روابط عمومی دیجیتال ضروری است.
  • در یک روابط عمومی الکترونیک باید وبلاگ داشت٬ وبلاگ خواند٬ وبلاگ نوشت٬ وبلاگها را رصد کرد و از بلاگرها استفاده کرد.

در مورد دانشگاهها:

  • مگر نه این است که انتشار مقاله و انجام کار پژوهشی یکی از وظایف و مسئولیتهای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهها است؟ وبلاگ یکی از بسترهای انتشار این گونه مقالات و پژوهشها است.
  • از طریق وبلاگ٬ دانشجویان رشته های مشترک چند دانشگاه توانسته اند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هم تبادل لینک داشته باشند. این موضوع به ارتقاء سطح علمی آنها منجر شده و در آینده هم می تواند دستاوردهای مثبت دیگری داشته باشد.
  • وبلاگها بهترین امکان برای شناسایی و جذب دانشجویان نخبه در بسیاری از رشته ها هستند.
  • تاثیرات وبلاگها از جنبه علمی: انتقال دانش و فناوری٬ دسترسی به منابع مهم (وبلاگهای اساتید دانشگاه)
  • با توجه به جایگاه بسیار مهم وبلاگ نویسی برای روزنامه نگاران٬ دانشگاه MIT در پاییز سال ۲۰۰۲ ٬ اقدام به ارائه یک واحد خاص برای دانشجویان نموده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد