آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

آموزش الکترونیکی علمی-کاربردی صنعت آب و برق

آموزش مجازی در صنعت آب و برق

از هر 3 نفر، یکی امسال در کنکور پذیرفته می‌شود

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، در کنکور سراسری امسال 5/1 میلیون داوطلب در 382 شهرستان مختلف کشور به رقابت پرداختند.

وزیر علوم در رابطه با ویژگیهای کنکور 86، تصریح کرد: امسال در کل آموزش عالی کشور شامل پیام نور، جامع علمی ــ کاربردی ، دولتی ، غیردولتی و آزاد از هر 3 داوطلب یک نفر در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور پذیرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه شانس پذیرش از طریق کنکور کمی پایین‌تر است، گفت: امسال حدود 80 هزار نفر در دوره‌های روزانه دانشگاههای دولتی و در کل حدود 450 هزار نفر از طریق کنکور سراسری پذیرفته خواهند شد.

دکتر پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با اشاره به این که معمولا حدود 10 درصد داوطلبان کنکور در جلسه آزمون غایب هستند، گفت: با در نظر گرفتن حدود یک میلیون و 100 هزار داوطلب، از هر سه نفر ۳ / ۱ در کنکور 86 پذیرفته می‌شوند. ( حدوداْ ۴۳٪ )

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور 86 به همراه کارنامه داوطلبان هفته اول مرداد ماه به صورت اینترنتی اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: لیست نهایی اسامی پذیرفته شدگان نیز هفته دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به تقویم آموزشی جدید دانشگاهها و آغاز سال تحصیلی 86-87 از 20 شهریور، در خصوص اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری 86 تصریح کرد: هرساله تقویم آموزشی دانشجویان ورودی جدید با دانشجویان سالهای قبل متفاوت بوده است، با این حال سعی ما بر اینست که لیست نهایی اسامی پذیرفته شدگان تا هفته دوم شهریور ماه اعلام منتشر شود.

گفتنی است، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح روز پنجشنبه با شرکت 311 هزار و 83 داوطلب، آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر روزپنجشنبه با شرکت 92 هزار و 395 داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با شرکت 434 هزار و 513 داوطلب صبح روز جمعه در 382 شهرستان مختلف کشور به طور همزمان در حوزه‌های امتحانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و آموزش و پرورش برگزار شد.

آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی عصر روز جمعه و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بینقی دوشنبه 11 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:56 ب.ظ

آیا هر چه نسبت پذیرش در آموزش عالی به داوطلبان بیشتر شود خوب است و نشانه موفقیت آموزش عالی است؟ آیا ایده آل این است که تمام داوطلبان در دانشگاه ها پذیرفته شوند؟ قطعا افزایش ظرفیت پذیرش، کاهش بنیه علمی دانشجویان و افت کیفیت آموزش عالی را در پی خواهد داشت؛ هزینه سنگینی که دولتمردان برای مقابله مقطعی با بحران بیکاری به آموزش عالی تحمیل می کنند.

خیر
خیر
حق با شماست
نظر درستی است
استاد٬ حالا نموره مون رو میدین؟ قبول؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد